Rüyada Söz söz söylemek Görmek

Rüyada Söz söz söylemek Görmek başlıklı rüya yorumunu inceliyorsunuz. Diğer farklı tabirleri görmek için rüya tabiri sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Gerek canlı, gerekse cansız her varlığın konuşması hak ve doğru ise makbul, değilse makbul değildir. Küçük çocuğun konuşması, ne şekilde konuştu ise, söylediği suzün hak ve doğru olduğuna; rüyayı görenin hayırlı biri olmasına, garip bir şeye tanıklık etmmeye ya da mahzurlu bir iş yapmaya; Cansız nesnelerin söz söylemesi nasihat, barış ve kıssadan hisse çıkarmaya, Hayvanların konuşması anlayışa, dostların sohbetine kulak vermeye, ibadet ehli ile kaynaşmaya, İnsanın diğer organlarının konuşması çoluk çocuktan gelecek sıkıntıya ve günah işliyor olmaya, Ağacın konuşması yücelik ve saygınlığa, Bir kimsenin tiyatro yahut sinema oyuncularının ağzı ili, onları taklit ederek konuşması cin çağırmaya, şerre ve fitne çıkarmaya, Düşmanın konuşması ayrılığın son bulmasına, Değişik dilleri konuşan birini görmek büyük bir mülke nail olmaya, Kuşun konuşması mal ve mülke, ilim ve irfana ermeye, Hayvanlardan birinin Ben bir rüga gördüm demesi, müjde ve sevince, Katı söz sevgililer arasında nefret ve ayrılığa delaleteder. Gaibden gelen duyulan ses ve söz, muhtevası hayırsa makbul, değilse makbul değildir. (Ayrıca Bakınız; Ses, Dinlemek, Konuşmak.)

Rüyada bir kimseye muhtelif dillerde konusan bir adam gelse, süleyman (a.s.)'in kissasina binaen o kimsenin büyük bir mülke nail olacagina isarettir. Ölülerin kapali olarak konusmalarinin tabiri de böyledir. rüyada her türlü kusun rüya sahibine söz söylemesi rüya sahibinin büyük bir mülke, ilim ve fikiha nail olmakla müjdelenmesine isarettir. bir kimse rüyada erkek veya disi bir deve veya bir koc ya da hayvanlardan birisinin kendisiyle konustugunu ve "ben bir rüya gördüm" dedigini ve bu rüyayi tam anlatamadigini görse, o kimse icin harp, düsmanlik veya tehlike vaki olmasina yahut onun mülkünün gitmesine isarettir. rüyada bir köpegin veya parsin yahut bir boganin kendisine "ben bir rüya gördüm" dedigini gören kimse, hakkinda bir ganimet veya bir fayda ve sevincle müjdelenir. kuslarin hepsinin konusmalari makbuldür. bir kimse rüyada bir kusun kendisiyle söz söylendigini görse, o kimsenin makam ve itibari yükselir. rüyada bir yilanin kendisine güzel bir söz söyledigini gören kimse, bir düsmanindan hayir ve sevince erisir. rüyada kücük cocugun konusmasi rüya sahibine ne sekilde konusduysa, o söz hak ve dogrudur. bazen de rüyada kücük cocugun konustugunu duymak, mahzurlu bir is yapmaya isarettir. eger rüya sahibi hayirli bir kimse ise, insanlar ondan ummadiklari garip seylere muttali olurlar, veya rüya sahibi garip bir hizmette bulunur. ya da bir hadiseye vakif olur. yahut bu hadiseyi bulundugu sehrinde isitir. cansiz seylerin konusmasi, sulh nasihat ve mevizedir. hayvanin konusmasi bazen de azaptir. agacin konusmasi, saninin yüce olusuna, ölülerin konusmasi fitneye, azalarin konusmasi coluk-cocuktan gelecek siddet, mihnet ve günah kazanmaktir. piyes ve sinema oynatmakla onlarin diliyle söz söylemek, cinleri cagirmaya ve cinlerin diliyle konusmaya, fitne ve ser cikarmaya isarettir. rüyada her seyin konusmasi, eger allah (c.c.)'in kitabina, resulullah (s.a.v.)'m sünnetine uygun ve makul olursa, o söz makbuldür ve tevil etmeye gerek yoktur. dinleyen hakkinda hayir olup, ona uymak gerekli olur. allah (c.c.)'in kitabina ve resulullah (s.a.v.)'in sünnetine muhalif olan her söz mahzurlu ve makbul degildir ve onu dinleyenin sakinmasi gerekir. bir kimseye rüyada azasindan bir uzvun bir sey söylemesi, o kimsenin coluk-cocuk veya ortagi yahut akrabasi tarafindan ona yapilacak nasihata isarettir. o ögüdü dinlemek ve kabul etmek gerekir. cünkü azalar kiyamet gününde allah (c.c.) katinda kisinin dünyada isledigi fiillerden inkar ettigi seye sahidlik ederler. hayvanin konusmasi anlayisa ve dostlarin sohbetine gönül baglamaya ve ibadet ehli kimselerle uyusmaya ve cahillerden alaka kesmey isarettir. agacin konusmasi münakasa ve düsmanliga isarettir. bazen de bu rüya sahibinin kadrinin yüce olmasina isarettir. cünkü agacin konusmasi, resulullah (s.a-v.)'in mucizei erindendir, veya agacin konusmasi, cenab-i hakkin musa (a,s.)'ya agactan hitap etmesine binaen rüya sahibinin mezhebinin selamette olduguna ve hidayete erismesine isarettir. bir kimse rüyada gayiptan emir, nehiy, ihtar ve müjde gibi bir söz isitse, o söz tevil edilmeden isitildigi gibi cikar. allah (c.c.)'in kiyamet günündeki kelam-i sübhanesini rüyada bir kuluna söylemesi, izzet ve rütbesinin yükselmesine, isleriyle ilgili memurlara yaklasmaya ve salih amel ve güzel bir ahlaka nailiyetine isarettir. cenab-i hakk'in kiyamet günündeki kelam-i sübhanisini kullarina söylemesi, adalet ve insafa; isarettir.

Rüyada söz söylemeniz, söz dinlemeniz, yakinda büyüklerinizden bir kimsenin nasihatlerinin isiteceginize veya dedikodu dinleyeceginize isarettir. Bir baska rivayete görede: Rüyada bir kimseye muhtelif dillerde konusan bir adam gelse, Süleyman (A.S.) in kissasina binaen o kimsenin büyük bir mülke nail olacagina isarettir. Ölülerin kapali olarak konusmalarinin tabiri de böyledir. Rüyada her türlü kusun rüya sahibine söz söylemesi rüya sahibinin büyük bir mülke, ilim ve fikiha nail olmakla müjdelenmesine isarettir. Bir kimse rüyada erkek veya disi bir deve veya bir koç ya da hayvanlardan birisinin kendisiyle konustugunu ve ""ben bir rüya gördüm"" dedigini ve bu rüyayi tam anlatamadigini görse, o kimse için harp, düsmanlik veya tehlike vaki olmasina yahut onun mülkünün gitmesine isarettir. Rüyada bir köpegin veya parsin yahut bir boganin kendisine ""ben bir rüya gördüm"" dedigini gören kimse, hakkinda bir ganimet veya bir fayda ve sevinçle müjdelenir. Kuslarin hepsinin konusmalari makbuldür. Bir kimse rüyada bir kusun kendisiyle söz söylendigini görse, o kimsenin makam ve itibari yükselir. Rüyada bir yilanin kendisine güzel bir söz söyledigini gören kimse, bir düsmanindan hayir ve sevince erisir. Rüyada küçük çocugun konusmasi rüya sahibine ne sekilde konusduysa, o söz hak ve dogrudur. Bazen de rüyada küçük çocugun konustugunu duymak, mahzurlu bir is yapmaya isarettir. Eger rüya sahibi hayirli bir kimse ise, insanlar ondan ummadiklan garip seylere muttali olurlar, veya rüya sahibi garip bir hizmette bulunur. Ya da bir hadiseye vakif olur. Yahut bu hadiseyi bulundugu sehrinde isitir. Cansiz seylerin konusmasi, sulh nasihat ve mevizedir. Hayvanin konusmasi bazen de azaptir. Agacin konusmasi, saninin yüce olusuna, ölülerin konusmasi fitneye, azalarin konusmasi çolukçocuktan gelecek siddet, mihnet ve günah kazanmaktir. Piyes ve sinema oynatmakla onlarin diliyle söz söylemek, cinleri çagirmaya ve cinlerin diliyle konusmaya, fitne ve ser çikarmaya isarettir. Rüyada her seyin konusmasi, eger Allah (C.C.) in kitabina, Resulullah (S.A.V.) in Sünnetine uygun ve makul olursa, o söz makbuldür ve tevil etmeye gerek yoktur. Dinleyen hakkinda hayir olup, ona uymak gerekli olur. Allah (C.C.) in kitabina ve Resulüllah (S,A.V.) in sünnetine muhalif olan her söz mahzurlu ve makbul degildir ve onu dinleyenin sakinmasi gerekir. Bir kimseye rüyada azasindan bir uzvun bir sey söylemesi, o kimsenin çolukçocuk veya ortagi yahut akrabasi tarafindan ona yapilacak nasihata isarettir, O ögüdü dinlemek ve kabul etmek gerekir. Çünkü azalar kiyamet gününde Allah (C.C.) kalinda kisinin dünyada isledigi fiillerden inkar ettigi seye sahidlik ederler. Hayvanin konusmasi anlayisa ve dostlarin sohbetine gönül baglamaya ve ibadet ehli kimselerle uyusmaya ve cahillerden alaka kesmey isarettir. Agacin konusmasi münakasa ve düsmanliga isarettir. Bazen de bu rüya sahibinin kadrinin yüce olmasina isarettir. Çünkü agacin konusmasi, Resulullah (S.A.V.) in mucizelerindendir. Veya agacin konusmasi, Cenab i Hakkin Musa (A.S.) ya agaçtan hitap etmesine binaen rüya sahibinin mezhebinin selamette olduguna ve hidayete erismesine isarettir. Bir kimse rüyada gayiptan emir, nehiy, ihtar ve müjde gibi bir söz isitse, o söz tevil edilmeden isitildigi gibi çikar. Allah (C.C.) in kiyamet günündeki Kelam i Sübhanesini rüyada bir kuluna söylemesi, izzet ve rütbesinin yükselmesine, isleriyle ilgili memurlara yaklasmaya ve salih amel ve güzel bir ahlaka nailiyetine isarettir. Cenab i Hakk in kiyamet günündeki Kelam i Sübhanîsini kullarina söylemesi, adalet ve insafa;isarettir.

Kötü ve edebe aykırı söz söylemek yapılması arzu edilen şeyde usanca, tedaviyi gerektirecek ağız hastalığına, az istiğfar getirmeye yahut aydınların ve ilim ehlinin dünyaya meylederek kendi çıkarlarını düşünmelerine delalet eder.

Kaynak: DİYADİNNET RÜYA