Iğdır Güncel

Ağrı Dağı'nın 3 bin 500 rakımındaki meteor çukurları dağcıların yeni rotası oldu

Dağcılar, Korhan bölgesinde bulunan meteor çukurlarına ulaşmak için 8-9 saatlik tırmanış gerçekleştiriyor - Doğu tutkunu Sunay Arslan:
- "Bu rotayı çok sevdim, biz Iğdırlı dağcılar olarak her seferinde farklı rotaları keşfetmeye devam edeceğiz. Bütün doğaseverleri ve dağcıları buraya bekliyoruz"

Iğdır Ağrı Dağı'nın 3 bin 500 rakımında bulunan meteor çukurları, dağcıların yeni rotası oldu.

Yurdun en yüksek noktası olan 5 bin 137 metre rakımlı Ağrı Dağı, yurt içi ve dışından yılın her dönemi dağcıları ağırlıyor.

Yaz tırmanışlarının başlamasıyla bölgede yoğunluk oluşturan dağcılar, gruplar halinde zirve yapıp etkinliklerini tamamlıyor.

Dağın kuzeyinde bulunan iki meteor çukuru da zirve tırmanışı için gelen dağcıların yeni rotası oldu.

Dağcılar, Korhan bölgesinde bulunan meteor çukurlarına ulaşmak için 8-9 saatlik tırmanış gerçekleştiriyor.

Bilim adamlarının ve dağcıların görmek istediği bir yer

Dağcılardan Ali Öztürk, AA muhabirine, Ağrı Dağı'ndaki doğal güzelliklerin doğaseverlerin ilgisini çektiğini söyledi.

Meteor çukuru oldukları bilinen bu çukurların araştırmacılar tarafından da ziyaret edildiğini belirten Öztürk, "2 bin 200 rakımlı Korhan Yaylası'ndan saat 5'te tırmanışa başladık, saat 14.00 gibi hedefimize ulaştık. Ağrı Dağı herkesin hayalindeki, tırmanmak istediği bir dağ. Bunun yanında keşfedilmeyi bekleyen yerleri de var. Bugün de dağın kuzey doğu yamacında bulunan ikiz meteor çukurlarına geldik. Burası da herkesin, bilim adamlarının ve dağcıların görmek istediği bir yer." dedi.

Doğa tutkunu Sunay Arslan da 8-9 saatlik bir tırmanış sonrası Ağrı Dağı'nın yamaçlarındaki ikiz meteor çukurlarına vardıklarını anlattı.

Keyifli bir tırmanış yaptıklarını anlatan Arslan, şunları kaydetti:

"Ağrı Dağı'nın 3 bin 500 rakımlı bu rotasından daha önce Küp Gölü'ne tırmanış yapmıştım, aynı rakım ve bölgede bu ikiz meteor çukurlarını da gördük. Bu rotayı çok sevdim, biz Iğdırlı dağcılar olarak her seferinde farklı rotaları keşfetmeye devam edeceğiz. Bütün doğaseverleri ve dağcıları buraya bekliyoruz."

bin rotası Dağı
Dağı
yeni Ağrı 3 çukurları 500 dağcıların meteor rotası oldu Dağı
Kaynak: ANADOLU AJANSI
Diyadinnet.com olarak, Iğdır haberinin içeriğini herhangi bir şekilde değiştirmeden, abonesi olduğumuz Anadolu Ajansı ve İhlas Haber Ajansı (İHA)'dan aldığımız haliyle sizlere sunuyoruz. Iğdır Haberleri kategorisindeki bu haberin doğruluğu ve güvenilirliği ile ilgili tüm hukuki sorumluluk ilgili haber ajanslarına aittir..
  • Diyadinnet.com olarak, sizlere en güncel ve doğru haberleri sunmayı ilke ediniyoruz. Bu kapsamda, Iğdır'ın dört bir yanından Güncel haberleri de dahil olmak üzere, Ağrı Dağı, Ali Öztürk, Iğdır gibi önemli konularda haberleri takip ediyor ve sizlerle paylaşıyoruz.
  • Diyadinnet.com'u daha da geliştirmek için sizden gelen geri bildirimler bizim için çok önemlidir. Haberlerimizin içeriğiyle ilgili herhangi bir endişe, öneri veya sorunuz olursa lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.
  • Haberle ilgili yorumlarınızı ve düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünde paylaşabilirsiniz.
  • Bu haberi beğendiyseniz, lütfen sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak sevdiklerinizin de haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA) Hakkında

Anadolu Ajansı (AA)
Diyadinnet.com olarak, abone olduğumuz Anadolu Ajansı'ndan aldığımız güvenilir ve hızlı haber akışı sayesinde, okurlarımıza Doğu Anadolu bölgesi başta olmak üzere Türkiye ve dünyadan en güncel gelişmeleri, doğru ve tarafsız bir şekilde ulaştırmayı amaçlıyoruz. AA'nın geniş haber ağı ve güçlü kaynakları, bizlere yerel ve ulusal düzeyde derinlemesine haber yapma imkanı sağlıyor.